سال جهانی نور

انتخاب سال 2015به عنوان سال جهانی نور و تکنولوژی های وابسته از طرف سازمان يونسکو اقدامی است به منظور پاسخگويی به سؤال های مطرح شده از سوی جامعه انسانی در مورد اينکه تکنولوژی های نوری چه قدمهای مؤثری را در راه تلاش های انسان برای تأمين انرژی، تحصيلات، کشاورزی، اقتصاد و سلامت برداشته و چه راه حل هايی را برای پیشرفت در جامعه انسانی پيشنهاد می کند.
هدف سال جهانی 2015 نور برجسته کردن اهميت نور و تکنولوژی های اپتيکی در زندگی و آينده ساکنين کره زمين در يک جامعه پيشرفته است.
برنامه های سال جهانی 2015 نور کمک به عموم، سياستگذاران و سرمايه گذاران کشورها جهت شناساندن نقش نور در دنيای مدرن است.
انجمن اپتيک و فوتونيک ايران نيز در تلاش است تا در اين سال به طور جدی در کشور ما به موضوع نور و فناوری های مبتنی بر نور پرداخته شود.
نقش نور در نمایش زیبایی‌ها، حضور نور در تمام زمینه های زندگی انسانها همچون کشاورزی،تکنولوژی، پزشکی، ارتباطات، هنر و فرهنگ و حتی فعالیتهای سرگرمی و نیز پیوند نور و هنر برای به تصویر کشیدن جاذبه های فرهنگی-تاریخی و روح بخشیدن به حیات شهرها، آن را به عنصر جدایی ناپذیر زندگی انسانها و شاخصی برای ارزیابی کیفیت زندگی تبدیل کرده است. به دلیل ضرورت و اهمیت  نور در همه فعالیتهای انسانی، سال  2015 توسط سازمان یونسکو با همکاری سازمان ملل به  نام سال جهانی نور نامگذاری شده است تا درکنار آشنا ساختن مردم جهان با نقش نور، زمینه هایی که به وسیله آن می‌توان از نور در جهت بهبود زندگی انسانها استفاده نمود را برجسته ساخت و از آن بهره برد. تا کنون بیش از 100 مرکز آکادمیک و شرکت فعال در زمینه دانش نور و تکنولوژی های نوری از سراسر دنیا (بیش از 85 کشور) به این رویداد بین المللی پیوسته اند.
محوریت فعالیتهای این رویداد پیوند نور با دانش و فناوری نور، سلامت، اجتماع، اقتصاد و توسعه، تاریخ و فرهنگ و هنر، طبیعت و محیط زیست می‌باشد. بنابراین می‌توان گفت طیف وسیعی از صنایع و سازمانها و تخصصها می‌توانند مخاطب آن باشند.
منبع : http://www.light2015.org/Home.html
نویسنده : سید ایمان الوند
مدیر بازاریابی و فروش

1 نظر جدید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>