فیبرنوری بین شهری ۵۸ هزار کیلومتر شد

faranir

ظرفیت‌های کابل فیبرنوری بین شهری زیرساخت ۵۷ هزار و ۹۳۶ کیلومتر و پهنای باند بین‌الملل ۵۶۴Gbps است.

به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات و ارتباطات خبرگزاری تسنیم، امروزه با توجه به نقش انکارناپذیر و حساس ارتباطات در توسعه ملی جوامع و الزاما برنامه‌ریزی‌ها و  سرمایه‌گذاری‌های کلان و قابل ملاحظه در این بخش، وظیفه متولیان مخابراتی کشور خطیر است.
اهمیت اطلاعات و ایجاد حرکت جهانی برای رسیدن به اطلاعات و گذر از شکاف دیجیتالی، کشورهای جهان سومی را بر آن داشته تا تلاش خود را در سطح ملی برای همگانی شدن اطلاعات توسعه دهند.
حوزه مخابرات، حوزه گسترده‌ای است که شبکه‌های اطلاع‌رسانی، اینترنت، انواع شبکه‌های تلفن (ثابت و همراه) و تمامی شئون ارتباطی مخابراتی و اطلاعاتی را در بر می‌گیرد.
شرکت ارتباطات زیرساخت بخش مهمی از زیرساخت‌های مخابراتی کشور را در اختیار دارد و هم‌زمان با فرارسیدن هفته دولت، مختصری به فعالیت‌های این شرکت تا حال حاضر اشاره می‌کنیم.
ظرفیت‌های کابل فیبرنوری بین شهری زیرساخت 57 هزار و 936 کیلومتر و پهنای باند بین‌الملل 564Gbps است.
در عمر فعالیت سه سال اخیر شرکت ارتباطات زیرساخت، ظرفیت شبکه IP داخل کشور نیز 4000Gbps یا به عبارتی چهار ترابیت بر ثانیه شده است.
ظرفیت در مسافت شبکه انتقال زیرساخت 13,327,300 Gbps.Km و میانگین تأخیر ارسال بسته‌های IP در شبکه داخلی نیز 10.18 میلی ثانیه شده است.
به گزارش تسنیم، تا پایان خرداد ماه سال جاری میزان ترانزیت ارتباطات بین‌الملل به میزان 3600 لینک STM1 بوده است.

 

منبع : http://www.tasnimnews.com

پست های مرتبط

No comments

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>